آرشیو دی ماه 1400

محتواهاي آموزشي

نرخ کلیک چیست؟راه های بهبود نرخ کلیک کدام است؟

نرخ کلیک یا CTR مخفف عبارت انگلیسی  Click Through Rate است. در واقع CTR نسبتی است که نشان می دهد کاربران چه میزانی صفحه سایت مورد نظر شما را در نتایج SERP گوگل مشاهده کرده اند و در نهایت بر روی لینک آن کلیک می کنند CTR به شما نشان می دهد که تا چه میزانی در استفاده از کلمات کلیدی موفق بوده اید و تا چه حدی توانسته اید بر اساس اصول سئو، فعالیت های خود را به پیش ببرید. در نتیجه برای اینکه بتوانید عملکرد خوبی در زمینه افزایش CTR داشته باشید، باید بتوانید ماهیت اینکه نرخ کلیک چیست را به خوبی درک کنید.

نکته ای که باید بدانید این است که کسب رتبه های برتر SERP ها زمانی ارزش مند خواهد بود که افراد بر لینک مورد نظر شما کلیک کنند.  درواقع این ورودی است که می تواند برای یک سایت ارزشمند باشد. اگر رنک خوبی در نتایج جستجو دارید اما CTR صفحه شما پایین است، استفاده از تکنیک های افزایش نرخ کلیک برای شما ضروری است. برای اینکه شما به خوبی بتوانید تمایل افراد برای کلیک بر لینک خود را افزایش دهید، بهترین روش ها برای بهبود نرخ کلیک و نکات لازم در این زمینه را در ادامه این مقاله ارائه خواهیم کرد.

 

راه های بهبود نرخ کلیک

برای اینکه بتوانید نرخ کلیک خود را بهبود دهید پیشنهاد می کنیم این کارها ر انجام دهید:

عنوان سئو جذاب

استفاده از اعداد

بر کسی پوشیده نیست که اعداد می تواند کلیک را جذب کند و تاثیر مثبتی بر نرخ کلیک می گذارد. پس هر وقت ممکن بود، از اعداد در تیتر خود استفاده کنید.
مانند:
۱۷ راه بهبود سئو سایت در 2022
فروش کفش های مجلسی (20 درصد تخفیف)
تعمیر اتوموبیل (بیش از 500مشتری راضی)

استفاده از کلمات تفضیلی

می توانید از کلماتی که صفت تفضیلی دارند مثل: تر، ترین استفاده کنید. مثل بهترین، بزرگترین و ... متادیسکریپشن مناسب از روش ‌های تضمینی افزایش نرخ کلیک ارگانیک

بخش مهمی که در جستجو موجب بازدید بهتر کاربران سایت خواهد شد، نوشتن متادیسکریپشن Meta description جامع و تاثیرگذار است. از نکات مهمی که بایستی در نوشتن متادیسکریپشن خود توجه داشته باشید این است که حتما عنوان سئو یا کلیدواژه مقاله خود را در متن بگنجانید. با استفاده از افزونه all in one seo به راحتی می توانید بخش متادیسکریپشن خود را تکمیل نمایید. اطمینان یابید که در بخش Meta description خود کلیدواژه را وارد کرده باشید. این موضوع می تواند به کاربران کمک کند که متوجه شوند موضوع محتوای شما درباره چه مباحثی خواهد بود.

 

 آدرس URL کوتاه و جذاب

پیش از ادامه باید به این نکته مهم اشاره کنم که حتما، حتما و حتما URL را انگلیسی بنویسید (نه فینگیلیش!). وقتی آدرس URL را به زبان انگلیسی بنویسید گوگل متوجه آن می شود و به تمام زبان های دنیا ترجمه اش می کند. در صورتی که نوشتن URL به صورت فارسی، نه تنها کمکی به رشد سئو نمی کند بلکه وقتی گوگل آن را encode می کند با انبوهی از حروف بی معنی مواجه می شود.

استفاده از heatmaps برای افزایش نرخ کلیک سایت

آنالیز سئو یکی از مهمترین مراحلی است که باید در استراتژی خود برای آن زمان بگذارید. با آنالیز سئو سایت خود متوجه می شوید که کاربران کدام قسمت از صفحات شما را کم تر بازدید کرده اند و کدام قسمت را بیشتر بازدید کرده اند.

سعی کنید از هشتگ ها استفاده کنید

هشتگ ها در چندین سیستم عامل مانند فیس بوک ، توییتر و LinkedIn کار می کنند. در مورد هشتگ های پرطرفدار یا پرطرفدار در صنعت خود تحقیق کنید و از هشتگ هایی که مربوط به بقیه نسخه شما است استفاده کنید تا شانس دیده شدن توسط مخاطبان موردنظر را افزایش دهید.

بهبود نرخ کلیک ارگانیک از طریق ارتقاء مقالات قدیمی سایت

ممکن است در لیست مقالات خود در وب سایت، مقالات قدیمی داشته باشید که نیار به تغییرات خواهند داشت. زیرا مقالات قدیمی رتبه بندی سایت شما را به شدت افت خواهد داد. از این رو پیشنهاد شود که مقالات خود را آپدیت کنید و اطلاعات به روز و مطابق با قوانین جدید در مقالات خود اضافه نمایید. این روش به عنوان یکی دیگر از روش ‌های تضمینی افزایش نرخ کلیک ارگانیک محسوب می گردد.ترجیحا مقالات خود را هر چند وقت یک بار آپدیت نمایید. از لحاظ نوشتاری، عدم وجود تصاویر، لینک های داخلی و سایر مقالات خود را بررسی کنید.  

چه کارهایی باعث کاهش نرخ کلیک می شود؟

به طور کلی موارد زیر می‌تواند موجب کاهش نرخ کلیک شود.

  1. استفاده از عناوین مبهم یا پیچیده‌ای که درک آن‌ها برای مخاطب مشکل است.
  2. عدم استفاده از توضیحات متای سفارشی.
  3. استفاده از عناوینی که فریبنده هستند.
  4. استفاده از عناوینی که بیش از حد معمولی هستند و تمایزی ایجاد نمی‌کنند.
  5. عدم استفاده از ریچ اسنیپت‌ها.

جمع بندی...

در این مقاله به شما آموزش دادیم که نرخ کلیک چیست  چطور می توانید نرخ کلیک سایت خود را بهبود دهید. اگر راه های دیگری می شناسید که توانسته نرخ کلیک سایت شما را بهبود دهد برای ما در قسمت نطرات کامنت بگذارید تا آن را با دوستان به اشتراک بگذاریم.

 شاید به این مطالب هم علاقه مند باشین:

 اهمیت سئو سایت برای کسب و کارهای آنلاین چیست؟

 

چطور به صفحه اول گوگل برسيم؟

رسيدن به صفحه اول گوگل يكي از مهمترين دغدغه هايي است كه وب مستران زيادي با آن روبه رو هستند. حتي اين دغدغه ي صاحبان كسب و كارهاي آنلاين هم هست. زيرا قرار گرفتن در صفحه اول گوگل مي تواند صاحبان كسب و كارها را به سود برساند. اگر شما هم به دنبال دست يافتن به صفحه اول گوگل هستيد تا سود حاصل از كسب و كار خود را افزايش دهيد در ادامه با ما همراه باشيد.

اهميت رسيدن به صفحه اول گوگل براي كسب و كارها چيست؟

رسيدن به صفحه اول گوگل بسيار مهم است. زيرا براي اينكه يك كسب و كار بتواند ديده شود بايد به صفحه اول گوگل برسد و به چشم بيايد. به اين ترتيب با قرار گرفتن در صفحه اول نتايج SERP  تعداد ورودي هاي شما افزايش پيدا مي كند. با افزايش تعداد ورودي ها طبيعتا نرخ تبديل يا به عبارتي فروش هم افزايش مي يابد. اين همان چيزي است كه كسب و كارها به دنبال آن هستند. در واقع اگر شما به جايگاه خوبي در گوگل نرسيد و ديده نشويد عملا بود و نبود شما در گوگل اهميتي ندارد.

راه هاي رسيدن به صفحه اول گوگل

نوشتن محتواي يونيك و سئو شده

نوشتن محتواي يونيك و سئو شده اولين قدم براي دست يافتن به رتبه خوب در صفحه نتايج گوگل است. براي نوشتن يك محتواي خوب و ارزشمند بايد اين نكات را در نظر داشته باشيد:

  • توجه به پرسوناي مخاطب
  • يونيك بودن محتوا
  • توجه به جنبه تخصصي و بار معنايي محتوا
  • رعايت اصل بازاريابي محتوايي در نوشتن
  • نوشتن تيترهاي جذاب و ترغيب كننده براي كليك
  • استفاده مناسب از كلمات كليدي

اگر اين اصول را رعايت كنيد مي توانيد محتوايي بنويسيد كه براي خواننده جذاب است. محبوبيت محتواي شما نزد خواننده مي تواند رتبه شما را در صفحه نتايج گوگل بهبود بخشد. زيرا گوگل براي نظر كاربران ارزش زيادي قائل است و بخش قابل توجهي از KPI هاي خود را با توجه به ميزان رضايت كاربران طراحي كرده است. مثل نرخ كليك، نرخ پرش، ميزان ماندگاري كاربر در سايت و .....

تقويت سئو خارجي سايت

زماني كه روي محتواي سايت خود كار كرديد و تمام تكنيك هاي سئو داخلي مانند: لينك سازي داخلي، بهينه سازي محتوا، .... را در پيش گرفتيد ولي به صفحه اول گوگل نرسيديد مي توانيد از تكنيك هاي سئو خارجي استفاده كنيد. تكنيك هاي سئو خارجي كه مي تواند در بهبود رتبه سايت شما در صفحه نتايج جستجوي گوگل كمك كند شامل: رپورتاژ، انتشار پست مهمان، خريد بك لينك، PBN  ( طبيعي سازي ) ، فعاليت در سوشال ماركتينگ و ... است.

كمك گرفتن از سوشال سيگنال ها

با توجه به استفاده گسترده از شبكه هاي اجتماعي شما مي توانيد از اين كانال براي هدايت كاربران به سمت سايت خود استفاده كنيد. در اين شبكه ها فعليت كنيد و سعي كنيد تعداد فالور هاي خود را افزايش دهيد. شما مي توانيد با هدايت كاربران به سمت سايت خود با ترافيكي كه ايجاد مي كنيد وضعيت رتبه سايت خود را بهبود ببخشيد.به اين ترتيب يك قدم ديگر براي رسيدن به صفحه اول گوگل نزديك مي شويد.

تبليغات كليكي

تبليغات كليكي يا CPC  كه به تبليغات گوگل هم معروف است يكي از راه هايي است كه مي توانيد به كمك آن سايت خود را به صفحه اول گوگل برسانيد. اما اين روش از دو نظر خيلي هم جالب نيست. يكي اينكه براي قرار گرفتن با روش تبليغات كليكي بايد هزينه كنيد. مشكل ديگر اين است كه تا زماني كه شارژ شما براي تعداد كليك هايي كه روي ينك شما مي شود تمام نشده، شما هم مي توانيد براي كليد واژه مورد نظر خود در صفحه اول باشيد. اما نكته قابل توجه اين است كه اين حضور در صفحه اول ديري نمي پايد و بعد از اندك زماني با پايان شارژ خود شما اين جايگاه را از دست مي دهيد. عدم ماندگاري و هزينه بالا هيچ وقت جذاب نبوده و نيست! اما گاهي براي يك سري از كسب و كارها زمان خيلي مهم است. در اين تيپ كسب و كارها نمي شود زمان را از دست داد تا با روش هايي مثل سئو به صفحه اول نتايج رسيد. مي توانيد براي كسب و كار خود به صورت همزمان هم سئو و هم تبليغات را پيش ببريد. زماني كه با سئو سايت شما به صفحه اول گوگل رسيد تبليغات كليكي را ادامه ندهيد.

 شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید:

 رپورتاژ چيست؟ | اصول نوشتن و انتشار رپورتاژ

 

اهميت سئو سايت براي كسب و كارهاي آنلاين چيست؟

 

 

رپورتاژ چيست؟ | اصول نوشتن و انتشار رپورتاژ

رپورتاژ يكي از ابزارهاي بهبود سئو خارجي سايت است. مدير سايت رپورتاژ را با هدف دريافت اعتبار از طريق گرفتن بك لينك از سايتي كه ريپورتاژ را در آن منتشر مي كند استفاده مي كند. اما در چه سايت هايي رپورتاژ بريم؟ چه زماني اقدام به انتشار رپورتاژ كنيم تا بهترين نتيجه را بگيريم؟ اگر اين سوالات ذهن شما را مشغول كرده پيشنهاد مي كنيم ادامه محتوا را مطالعه كنيد.

رپورتاژ چيست؟

رپورتاژ محتوايي است كه با يك هدف تبليغاتي نوشته مي شود. سئو كار سايت مبدا با توجه به يك سري اصول و قواعد سايت مقصد براي انتشار رپورتاژ را انتخاب مي كند. كه در ادامه اين موار را حتما توضيح مي دهيم. از طريق يك انكر تكست در محتواي رپورتاژ سئو كار به سايت خودش لينك مي دهد. اين بك لينك ها اعتبار را از سايتي كه رپورتاژ را منتشر كرده به سايت مبدا منتقل مي كند.

در چه سايت هايي اقدام به انتشار رپورتاژ كنيم؟

رپورتاژ يكي از ابزارهاي بهبود سئو خارجي سايت است. اما اگر در سايت مناسبي منتشر نشود نمي تواند تاثير عالي بر بهبود و افزايش سئو سايت شما بگذارد. البته براي انتخاب سايت انتشار دهنده رپورتاژ اصول و قواعد زيادي وجود دارد و نكات زيادي مطرح است. مهمترين اصول انتخاب سايت انتشاردهنده رپورتاژ:

  • توجه به DA و PA سايت
  • مرتبط بودن زمينه فعاليت
  • ميزان ترافيك سايت انتشار دهنده رپورتاژ
  • اسپم اسكور سايت انتشار دهنده ريپورتاژ
  • نداشتن تگ تبليغات
  • دائمي بودن رپورتاژ
  • محل دسته بندي و قرار گرفتن رپورتاژ

توجه به DA  و PA  سايت

يكي از نكاتي كه براي انتخاب سايت انتشار دهنده رپورتاژ بايد به آن دقت كنيم، اعتبار دامنه DA و اعتبار صفحه PA  سايت انتشار دهنده رپورتاژ است. بايد در نظر داشته باشيد كه اعتبار دامنه و اعتبار صفحه سايتي كه قرار است در آن رپورتاژ منتشر كنيد از سايت شما بالاتر باشد.

مرتبط بودن زمينه فعاليت

حتما شنيده ايد كه يك بك لينك زماني ارزشمند است كه كيفيت داشته باشد. ربات ها گوگل در سال هاي اخير بسيار هوشمندانه عمل مي كنند، آن ها مسيرهايي كه بك لينك دارند، مبدا و مقصد را به خوبي بررسي و مورد ارزيابي قرار مي دهند. يكي از نكاتي كه مهم است اين است كه بهتر است زمينه فعاليت سايتي كه قرار است در آن رپورتاژ منتشر كنيد مشابه زمينه فعاليت سايت شما باشد. زيرا در اين صورت ربات ها كيفيت بيشتري براي بك لينك هاي دريافتي شما قائل خواهند بود.

ميزان ترافيك سايت انتشار دهنده

يكي از نكاتي كه در انتخاب سايت انتشار دهنده رپورتاژ بايد آن توجه كنيد اين است كه ميزان ترافيك سايت انتشاردهنده قابل توجه باشد. زيرا اعتبار دامنه و اعتبار صفحه به تنهايي نمي تواند ملاك خوبي باشد زيرا بعضي از سايت ها به صورت فيك DA  سايت خود را بالا مي برند. به علاوه زماني كه ترافيك يك سايت بالا باشد يعني بازديدكننده هايي زيادي دارد، و اين مي تواند تعداد كاربران بيشتري را از طريق انكر تكست موجود در پرورتاژ به سايت شما منتقل كند.

اسپم اسكور سايت انتشار دهنده ريپورتاژ

اسپم اسكور يكي از مواردي است كه بايد به آن توجه داشته باشيد. اگر سايتي اسپم اسكور بالايي دارد بهتر است تا جاي ممكن آن را براي انتشار رپورتاژ انتخاب نكنيد. اسپم يعني ميزان مطالب كپي در آن زياد است.

نداشتن تگ تبليغات

بعضي از سايت هاي انتشار دهنده رپورتاژ در محتواي سايت شما تگ تبليغاتي يا اسپانسر قرار مي دهند. اين تگ ها ارزش بك لينك هايي كه به سايت شما مي آيند را كم مي كنند. زيرا اين محتوا ديگر فقط جنبه تبليغاتي خواهد داشت. بنابراين سايت هايي را انتخاب كنيد كه تگ تبليغات ندارند. داشتن تگ تبليغات را در شرايط انتشار رپورتاژ در سايت ها قيد مي كنند.

دائمي بودن رپورتاژ

بعضي از سايت هاي انتشار دهنده رپورتاژ بعد از مدتي مشخص رپورتاژ را حذف مي كنند. با حذف رپورتاژ شما از آن سايت ديگر لينكي كه به سايت شما مي آمد حذف و اعتبار آن هم حذف خواهد شد.

محل دسته بندي و قرار گرفتن رپورتاژ

رپورتاژها بعد از انتشار در سايت هاي انتشار دهنده ريپورتاژ در قسمت هاي مختلفي دسته بندي مي شوند. كه معمولا در شرايط آن ها براي خريد ذكر مي شود. به عنوان مثال اگر سايتي رپورتاژ شما را در صفحه اول خود منتشر كند و دسته بندي مطالب مرتبط قرار دهد بسيار ارزشمند است.

چه زماني رپورتاژ منتشر كنيم كه بيشترين تاثير را داشته باشد؟

يكي از سوالاتي كه بسياري از سئوكارهاي تازه كار مي پرسند اين است كه چه زماني رپورتاژ بريم كه بيشترين تاثير را داشته باشد؟ رپورتاژ حكم ويتامين را براي سايت شما دارد يعني بايد اجازه دهيد صفحات شما تشنه شوند بعد اقدام به انتشار رپورتاژ نماييد. درواقع شما بايد به لحاظ آن پيج تمام كارهايي كه مي توانيد را براي بهبود سئو صفحات خود انجام دهيد. لينك سازي هاي داخلي اصولي داشته باشيد و صفحات شما به لحاظ آن پيج بسيار قوي باشد. اگر با رعايت اين موارد و بهينه سازي داخلي صفحات باز هم به صفحه اول گوگل نرسيديد ديگر نوبت به بهبود سئو آف پيج مي رسد. در واقع زمان زمان رفتن رپورتاژ است. اكنون اگر با رعايت اصول و قواعد يك سايت خوب براي انتشار انتخاب كنيد و محتواي خوبي هم بنويسيد مي توانيد بهترين نتيجه را از انتشار ريپورتاژ گرفته و خود را به صفحه اول گوگل برسانيد.

اهميت سئو سايت براي كسب و كارهاي آنلاين چيست؟

اهميت سئو سايت براي كسب و كارهاي آنلاين ديگر بر كسي پوشيده نيست. با اين وجود ما قصد داريم در اين مقاله شما را با ابعاد ديگري از اهميت و كاربرد سئو آشنا كنيم تا ببينيد كه چقدر انجام سئو براي سايت شما ضروري است و چطور مي توانيد با سئو سايت خود، به درآمدهاي بالا در كسب و كارتان برسيد.

سئو چيست؟

سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization  است. سئو به زبان ساده يعني در صفحه  SERP گوگل به چشم بيايين و ديده شويد! سئو مجموعه فعاليت هايي است كه با هدف بهينه سازي سازي سايت براي موتورهاي جستجو انجام مي شود تا بتواند در صفحه نتايج گوگل بهترين جايگاه را داشته باشد. اما اين بهينه سازي سايت براي كسب و كارهاي آنلاين چه اهميتي دارد؟

اهميت سئو سايت براي كسب و كارهاي آنلاين

با گسترش فعاليت كسب و كارهاي آنلاين در فضاي مجازي ديگر مثل گذشته نمي توانيد به راحتي در صفحه نتايج گوگل قرار بگيريد. براي اينكه بتوانيد در صفحه نتايج ديده شويد نياز است كه يك سري فعاليت ها روي سايت شما تحت عنوان سئو انجام شود. اهميت سئو سايت در اين است كه در قدم اول شما در صفحه نتايج گوگل در صفحه اول و بهترين جايگاه ديده شويد. درواقع با سئو و بهينه سازي ما سايت خود را براي كاربران و موتورهاي جستجو قابل فهم مي كنيم. به اين ترتيب كه با سئو، به خزنده هاي گوگل كمك مي كنيم محتوا و موضوع صفحات ما را بهتر درك كنند بنابراين مي توانند امتياز بهتري به صفحات ما بدهند. بنابراين براي قرار گرفتن در نتايج خوب گوگل ( صفحه اول گوگل ) شانس ما بيشتر خواهد شد.

چطور با سئو ثروتمند شويم؟

اگر صاحب كسب و كار آنلاين هستيد اما از درآمد خود راضي نيستيد و دنبال چاره مي گرديد، چاره شما سئو و بهينه سازي سايت است. زماني كه فعاليت هايي تحت عنوان سئو روي سايت شما انجام مي شود، شما مي توانيد به صفحه اول گوگل برسيد. قرار گرفتن در صفحه اول گوگل احتمال كليك روي سايت شما را افزايش مي دهد. حالا فرض كنيد كليد واژه اي كه با آن به صفحه اول گوگل رسيده ايد 1 ميليون سرچ ماهيانه داشته باشد. اگر شما در لينك 1 تا 3 گوگل باشيد، نزديك به 30 درصد از كاربراني كه كليد واژه هدف شما را جستجو مي كنند وارد سايت شما مي شوند. يعني 300 هزار نفر. فرض كنيم واژه هدف آموزش زبان انگليسي باشد و شما در سايت خود دوره آموزشي زبان انگليسي بفروشيد. اگر سود حاصل از هر فروش براي سايت شما 200 هزار تومان باشد، با يك ضرب ساده مي توانيد متوجه شويد كه چه سودي در ماه نصيب شما مي شود.

200.000*300.000 =سود حاصل از فروش در ماه

سود حاصل از فروش در ماه=600.000.000.000

مهمترين مزاياي سئو براي كسب و كارهاي اينترنتي چيست؟

1-سئو كسب و كار شما را به يك تجارت معتبر و موفق تبديل مي كند 

2-فاكتورهاي سئو از نظر اقتصادي مقرون به صرفه اند

3-سئو نتايج صحيح و بي طرفانه جستجو را ارائه مي دهد

4-سئو نرخ تبديل بهتري براي وب سايت شما خواهد داشت

5-سئو باعث آگاهي از برند شما مي شود

6-نسبت به ساير روش هاي بازريابي اينترنتي ارزان تر و البته ماندگارتر است

آيا سئو براي هر نوع شغلي مهم است؟

مهم نيست كه در چه زمينه اي فعاليت مي كنيد و چه شغلي داريد ، اگر كسب و كار شما وب سايت دارد ، سئو مهم است. و بايد با مزاياي  سئو آشنا باشيد. صاحب هر نوع كسب و كاري كه باشيد، چه جديد چه سنتي ، چه شكست خورده چه موفق ، چه كوچك و چه بزرگ ، در هر صورت سئو براي موفقيت آنلاين شما بسيار مهم و تاثير گذار است.

مسلما چيزهاي زيادي در حيطه كسب و كار شما وجود دارد كه نمي توانيد آنها را كنترل كنيد. مثلا نمي توانيد ظهور يك رقيب جديد ، واكنش مشتريان به يك محصول جديد يا سود سه ماهه خود را كنترل و پيش بيني نماييد. اما با استفاده از مزاياي سئو مي توانيد رتبه بندي خود در صفحه نتايج را تغيير دهيد. به عنوان مثال ، مي توانيد بلاگ نويسي  را امتحان كنيد و نتايج آن را ارزيابي كنيد. اين بدان معني است كه شما تا حدي مي توانيد تعداد بازديدكنندگان وب سايت خود را كنترل كنيد. در نتيجه، اين امر به طور مستقيم بر ميزان فروش آنلاين شما تأثير مي گذارد و در نهايت بر ميزان درآمد آنلاين شما نيز تأثير مثبت خواهد داشت. 

جمع بندي...

در اين آموزش در مورد سئو و مزاياي آن براي شما توضيح داديم. و با يك مثال به شما توضيح داديم كه چطور مي توانيد با كمك سئو ثروتمند شويد. اينكه سئو سايت چطور انجام مي شود و چه روالي طي مي شود را مي توانيد در مقاله هاي ديگر ما دنبال كنيد.

زمان نتيجه دهي سئو و بهينه سازي سايت

سئو و بهينه سازي سايت مجموعه اي از اقداماتي است كه بر روي سايت انجام مي شود تا در نتايج گوگل بالا بياد و ديده بشه. اين يه تعريف ساده براي سئو بود. اما سوالي كه خيلي از افرادي كه دنبال سئو ميان و ميپرسن زمان نتيجه دهي سئو و بهينه سازي سايت است.

چه عواملي بر سئو سايت تاثير دارد؟

اينكه سايت شما چه زماني با سئو و بهينه سازي به نتيجه برسد بستگي به عواملي دارد كه بر سئو سايت تاثير دارد. يعني براي اينكه زمان نتيجه دهي سئو وبهينه سازي براي سايت شما كوتاه شود بايد سئو سايت قوي تري داشته باشيد. مثلا هر چقدر اين موارد را بيشتر رعايت كنيد زمان بالا آمدن سايت شما در نتايج سايت كوتاه تر مي شود. اين عوامل عبارت اند از:

  • انتخاب درست كليد واژه ها
  • محتواي ارزشمند و قوي
  • سئو آف پيج ( خارجي ) خوب
  • سئو آن پيج ( داخلي ) قوي
  • لينك سازي هاي داخلي منظم و مرتبط
  • رفع ايرادات تكنيكال سايت

انتخاب درست كليدواژه ها

انتخاب درست كليد واژه ها بسيار مهم است و مي تواند وضعيت سئو سايت شما را بهبود دهد. زيرا واژه هايي كه سرچ بالايي دارند مي توانند ترافيك خوبي براي سايت شما به ارمغان بياورند. اين ترافيك وضعيت سئو شما را روز به روز بهبود مي دهد. به اين ترتيب زمان نتيجه دهي سئو و بهينه سازي كوتاه مي شود.بنابراين بهتر است براي تحقيق كلمات كليدي زمان بگذاريد و از ابزارهاي تحقيق كليد واژه مثل google keyword planner، google trends و .... استفاده كنيد.

توليد محتواي ارزشمند و قوي

محتواي ارزشمند و قوي يكي از ابزارهايي  است كه مي تواند براي رسيدن به صفحه اول گوگل كار شما را راحت تر كند و زمان نتيجه دهي سئو و بهينه سازي سايت شما كوتاه تر كند. زيرا گوگل به محتواي كه براي كاربر نوشته ايد خيلي اهميت ميده و براش مهمه كه بهترين محتوا رو كه براي كاربران مفيد هم هست در نتايج بهتري به كاربر نشون بده.

سئو آف پيج

سئو آف پيج يا سئو خارجي  بخشي از فرايندي ست كه در سئو و بهينه سازي براي بهبود رتبه كليد واژه هاي سايت شما انجام ميشه تا با سرعت بيشتري به صفحه اول گوگل ( نتيجه دهي ) برسد. يكي از مهمترين و رايج ترين كارهايي كه براي بهبود سئو خارجي يك سايت انجام مي شود، انتشار رپورتاژ است. براي نوشتن رپورتاژ و انتخاب سايتي كه مي خواهيد در آن رپورتاژ منتشر كنيد تكنيك ها و اصولي خاص وجود دارد كه براي اينكه بتوانيد بهترين نتيجه را بگيريد بهتر است طبق اين اصول رپورتاژ بنويسيد و سايت مورد نظر را براي انتشار آن انتخاب كنيد.

سئو داخلي يا آن پيج قوي

سئو داخلي مجموعه اي از اقداماتي است كه برپايه نوشتن محتواي ارزشمند طبق اصول سئو انجام ميشه. همچنين لينك سازي داخلي مرتبط و اصولي ميتونه وضعيت سئو سايت شما رو بهبود بده. هر چقدر تو اين مرحله بهتر عمل كنيد تاثير كارهايي كه براي بهبود سئو آف پيج انجام مي دهيد موثرتر خواهد بود و زمان نتيجه دهي سئو و بهينه سازي سايت يعني رسيدن به صفحه اول گوگل هم كوتاه تر مي شود. بنابراين سعي كنيد محتواهاي ارزشمند و يونيك توليد كنيد و با لينك سازي هاي قوي ارزش و اعتبار صفحه خود را بالاتر ببريد.

اصول لينك سازي داخلي منظم و مرتبط

سعي كنيد لينك سازي داخلي سايت خود را طبق اصول و با برنامه و استراتژي انجام دهيد. به اين ترتيب مي توانيد صفحات قوي تر از نظر سئو داشته باشيد و به اين ترتيب تمام كارهايي كه براي سئو سايت شما انجام مي شود به خصوص فعاليت هاي مربوط به سئو خارجي تاثير بهتري روي رتبه گرفتن كليد واژه هاي شما خواهد داشت. با لينك سازي هاي مرتبط و اصولي كاربر بعد از خواندن يه مقاله وارد صفحه ديگري از سايت شما ميشه و به اين ترتيب مدت زمان بيشتري تو سايت شما ميمونه. اين افزايش مدت زمان ماندگاري كاربر در سايت وضعيت سئو سايت شما را بهبود مي دهد. بهبود سئو سايت با اقدامات درست و تكنيك هايي كه انجام مي دهيد زمان نتيجه دهي سئو و بهينه سازي سايت شما را كوتاه تر مي كند.

رفع ايرادات تكنيكال سايت

سئو تكنيكال مجموعه اقداماتي است كه به رفع ايرادات فني در بستر وب سايت شما كمك مي كند. به اين ترتيب محتوايي كه براي يك صفحه نوشته ميشه راحت تر توسط خزنده هاي گوگل crowl ميشه و رتبه ميگيره. به اين ترتيب زمان نتيجه دهي براي سئو سايت شما ( رسيدن به صفحه اول گوگل ) كوتاه تر ميشه.
شاید به این مطالب هم علاقه مند باشید:
اهميت سئو سايت براي كسب و كارهاي آنلاين چيست؟