رپورتاژ چيست؟ | اصول نوشتن و انتشار رپورتاژ
رپورتاژ يكي از ابزارهاي بهبود سئو خارجي سايت است. مدير سايت رپورتاژ را با هدف دريافت اعتبار از طريق گرفتن بك لينك از سايتي كه ريپورتاژ را در آن منتشر مي كند استفاده مي كند. اما در چه سايت هايي رپورتاژ بريم؟ چه زماني اقدام به انتشار رپورتاژ كنيم تا بهترين نتيجه را بگيريم؟ اگر اين سوالات ذهن شما را مشغول كرده پيشنهاد مي كنيم ادامه محتوا را مطالعه كنيد.
رپورتاژ چيست؟
رپورتاژ محتوايي است كه با يك هدف تبليغاتي نوشته مي شود. سئو كار سايت مبدا با توجه به يك سري اصول و قواعد سايت مقصد براي انتشار رپورتاژ را انتخاب مي كند. كه در ادامه اين موار را حتما توضيح مي دهيم. از طريق يك انكر تكست در محتواي رپورتاژ سئو كار به سايت خودش لينك مي دهد. اين بك لينك ها اعتبار را از سايتي كه رپورتاژ را منتشر كرده به سايت مبدا منتقل مي كند.
در چه سايت هايي اقدام به انتشار رپورتاژ كنيم؟
رپورتاژ يكي از ابزارهاي بهبود سئو خارجي سايت است. اما اگر در سايت مناسبي منتشر نشود نمي تواند تاثير عالي بر بهبود و افزايش سئو سايت شما بگذارد. البته براي انتخاب سايت انتشار دهنده رپورتاژ اصول و قواعد زيادي وجود دارد و نكات زيادي مطرح است. مهمترين اصول انتخاب سايت انتشاردهنده رپورتاژ:
- توجه به DA و PA سايت
- مرتبط بودن زمينه فعاليت
- ميزان ترافيك سايت انتشار دهنده رپورتاژ
- اسپم اسكور سايت انتشار دهنده ريپورتاژ
- نداشتن تگ تبليغات
- دائمي بودن رپورتاژ
- محل دسته بندي و قرار گرفتن رپورتاژ
توجه به DA و PA سايت
يكي از نكاتي كه براي انتخاب سايت انتشار دهنده رپورتاژ بايد به آن دقت كنيم، اعتبار دامنه DA و اعتبار صفحه PA سايت انتشار دهنده رپورتاژ است. بايد در نظر داشته باشيد كه اعتبار دامنه و اعتبار صفحه سايتي كه قرار است در آن رپورتاژ منتشر كنيد از سايت شما بالاتر باشد.
مرتبط بودن زمينه فعاليت
حتما شنيده ايد كه يك بك لينك زماني ارزشمند است كه كيفيت داشته باشد. ربات ها گوگل در سال هاي اخير بسيار هوشمندانه عمل مي كنند، آن ها مسيرهايي كه بك لينك دارند، مبدا و مقصد را به خوبي بررسي و مورد ارزيابي قرار مي دهند. يكي از نكاتي كه مهم است اين است كه بهتر است زمينه فعاليت سايتي كه قرار است در آن رپورتاژ منتشر كنيد مشابه زمينه فعاليت سايت شما باشد. زيرا در اين صورت ربات ها كيفيت بيشتري براي بك لينك هاي دريافتي شما قائل خواهند بود.
ميزان ترافيك سايت انتشار دهنده
يكي از نكاتي كه در انتخاب سايت انتشار دهنده رپورتاژ بايد آن توجه كنيد اين است كه ميزان ترافيك سايت انتشاردهنده قابل توجه باشد. زيرا اعتبار دامنه و اعتبار صفحه به تنهايي نمي تواند ملاك خوبي باشد زيرا بعضي از سايت ها به صورت فيك DA سايت خود را بالا مي برند. به علاوه زماني كه ترافيك يك سايت بالا باشد يعني بازديدكننده هايي زيادي دارد، و اين مي تواند تعداد كاربران بيشتري را از طريق انكر تكست موجود در پرورتاژ به سايت شما منتقل كند.
اسپم اسكور سايت انتشار دهنده ريپورتاژ
اسپم اسكور يكي از مواردي است كه بايد به آن توجه داشته باشيد. اگر سايتي اسپم اسكور بالايي دارد بهتر است تا جاي ممكن آن را براي انتشار رپورتاژ انتخاب نكنيد. اسپم يعني ميزان مطالب كپي در آن زياد است.
نداشتن تگ تبليغات
بعضي از سايت هاي انتشار دهنده رپورتاژ در محتواي سايت شما تگ تبليغاتي يا اسپانسر قرار مي دهند. اين تگ ها ارزش بك لينك هايي كه به سايت شما مي آيند را كم مي كنند. زيرا اين محتوا ديگر فقط جنبه تبليغاتي خواهد داشت. بنابراين سايت هايي را انتخاب كنيد كه تگ تبليغات ندارند. داشتن تگ تبليغات را در شرايط انتشار رپورتاژ در سايت ها قيد مي كنند.
دائمي بودن رپورتاژ
بعضي از سايت هاي انتشار دهنده رپورتاژ بعد از مدتي مشخص رپورتاژ را حذف مي كنند. با حذف رپورتاژ شما از آن سايت ديگر لينكي كه به سايت شما مي آمد حذف و اعتبار آن هم حذف خواهد شد.
محل دسته بندي و قرار گرفتن رپورتاژ
رپورتاژها بعد از انتشار در سايت هاي انتشار دهنده ريپورتاژ در قسمت هاي مختلفي دسته بندي مي شوند. كه معمولا در شرايط آن ها براي خريد ذكر مي شود. به عنوان مثال اگر سايتي رپورتاژ شما را در صفحه اول خود منتشر كند و دسته بندي مطالب مرتبط قرار دهد بسيار ارزشمند است.
چه زماني رپورتاژ منتشر كنيم كه بيشترين تاثير را داشته باشد؟
يكي از سوالاتي كه بسياري از سئوكارهاي تازه كار مي پرسند اين است كه چه زماني رپورتاژ بريم كه بيشترين تاثير را داشته باشد؟ رپورتاژ حكم ويتامين را براي سايت شما دارد يعني بايد اجازه دهيد صفحات شما تشنه شوند بعد اقدام به انتشار رپورتاژ نماييد. درواقع شما بايد به لحاظ آن پيج تمام كارهايي كه مي توانيد را براي بهبود سئو صفحات خود انجام دهيد. لينك سازي هاي داخلي اصولي داشته باشيد و صفحات شما به لحاظ آن پيج بسيار قوي باشد. اگر با رعايت اين موارد و بهينه سازي داخلي صفحات باز هم به صفحه اول گوگل نرسيديد ديگر نوبت به بهبود سئو آف پيج مي رسد. در واقع زمان زمان رفتن رپورتاژ است. اكنون اگر با رعايت اصول و قواعد يك سايت خوب براي انتشار انتخاب كنيد و محتواي خوبي هم بنويسيد مي توانيد بهترين نتيجه را از انتشار ريپورتاژ گرفته و خود را به صفحه اول گوگل برسانيد.
- چهارشنبه ۱۵ دی ۰۰ ۱۱:۵۷
- ۲۲ بازديد
- ۱ نظر
در انتخاب یک سایت برای ریپورتاژ یا خرید بک لینک چه مواردی باید مدنظر باشد؟
اگر از سئوکاران مختلف بپرسید که خرید لینک خوب است یا بد احتمالا به شما خواهند گفت که این کار باعث جریمه گوگل می شود در حالیکه اصلا اینطور نیست. واقعیت این است که خرید لینک بد باعث جریمه خواهد شد، نه صرفا خرید لینک. احتمالا این دوستان موضوع را به این خاطر که لینک های سایت های خود را به شما بفروشند یا با چند ترفند ساده مثل لینک های انبوه، مطلب شما را در گوگل (حتی به صورت موقت!) بالا بیاورند و از شما هزینه هنگفتی دریافت کنند، این حرف را می زنند.چگونه استارتاپ بسازیم؟
شما دو هدف از خرید ریپورتاژ یا بک لینک برای سایت خود دارید:
اگر هدف شما گزینه اول است که پیدا کردن سایت ها بسیار راحت است. کافی ست در سایت هایی ریپورتاژ درج کنید که رتبه الکسای بالایی دارند و همزمان ریپورتاژ شما را در صفحه اصلی شان نیز نمایش می دهند. (حتما این دو فاکتور را درنظر داشته باشید)
اما اگر هدف شما سئو (گزینه دوم) است باید چند معیار که هیچ کجا به شما نمی گویند را مدنظر داشته باشید: